Ta Akademia Online odbyła się 23 marca 2023 roku. 24 dzieci z 4 różnych szkół z niecierpliwością czekało na rozpoczęcie akademii. Cała klasa z USA i kilka chętnych osób z Indii, Francji i Niemiec uczestniczyło w tej anglojęzycznej akademii, aby podzielić się i rozwinąć swoją wiedzę na temat kryzysu klimatycznego i rozpocząć swoją podróż ku lepszej przyszłości.
Po krótkim wprowadzeniu i ciepłym powitaniu przez Franziskę, cała uwaga dzieci zwróciła się na prezentację „Teraz my, dzieci, ratujemy świat!” przedstawioną przez ambasadorki sprawiedliwości klimatycznej Miriam i Ellen. Złożone tematy, takie jak źródła CO2, globalne ocieplenie, fotosynteza, kryzys klimatyczny i globalna sprawiedliwość zostały przedstawione w sposób odpowiedni dla dzieci – a nikt nie mógłby być lepszy do tego zadania niż dziecko w tym samym wieku co Miriam i Ellen. Następnie przeprowadziliśmy szybki quiz, aby utrwalić nowe informacje. Aby dowiedzieć się więcej o globalnym podziale i globalnej sprawiedliwości, zagraliśmy w grupach w tzw.
World Game” w grupach. Poprzez dyskusje dzieci rozdzielały ludzi, bogactwa i samoloty pomiędzy kontynenty przedstawione na mapie świata. Trzy grające figury symbolizują odpowiednio ludność świata, bogactwo i emisję CO2. Po zobaczeniu rzeczywistego podziału tych zasobów, wszystkie dzieci zgodziły się, że podział ten jest niesprawiedliwy. Chociaż tylko 0,5 procent populacji mieszka w Ameryce Północnej, posiada ona prawie 30 procent światowego dochodu i emituje 20 procent CO2.
Ze względu na charakter akademii internetowej, prezentacja ambasadorów Miriam i Ellen została podzielona na trzy części, aby zapewnić interaktywność. Wspierało to zrozumienie przez dzieci i pozwalało na zadawanie pytań, robienie quizów i przyswajanie informacji. Aby podjąć działania i opowiedzieć się za swoją przyszłością, dzieci potrzebują dobrej prezentacji i umiejętności mówienia. Dlatego też uczestnicy mieli trochę czasu na zastanowienie się nad tematem, w którym są pewni siebie, aby podzielić się nim ze swoimi partnerami i resztą uczestników. Przekazali sobie nawzajem informacje zwrotne na temat tego, jak poprawić swoje prezentacje w przyszłości. Z kilkoma końcowymi pytaniami i dyskusjami akademia zakończyła się, a niektóre dzieci dołączyły do reszty dnia szkolnego (USA), niektóre zjadły kolację (Europa), a jedno poszło spać o 1:30 rano (Indie). Specjalne podziękowania należą się koordynatorce programu Plant-for-the-Planet Franzisce, a także Kilianowi i Valentinie.