Drzewa

Sadzenie nadziei na bardziej ekologiczną przyszłość w Nigerii: Wzmacnianie pozycji młodych ambasadorów sprawiedliwości klimatycznej

Zobacz także

Chris Anulunkor, wieloletni ambasador sprawiedliwości klimatycznej w Plant-for-the-Planet i główny moderator warsztatów, relacjonuje akademię, która odbyła się w Federalnym Ministerstwie Środowiska w Maitama w Abudży w Nigerii.

55 wybranych uczniów w wieku od 9 do 14 lat, z 3 różnych szkół, było entuzjastycznie nastawionych do Akademii w piątek 26 maja 2023 roku. Chętnie dowiedzieli się o kryzysie klimatycznym, o tym, jak Plant-for-the-Planet przyczynia się do walki z nim i jak oni sami mogą przyłączyć się do tego wysiłku.

Po wejściu do sali konferencyjnej każdy z nich otrzymał książkę „Tree by Tree” Felixa i materiały do pisania, aby zrobić ważne notatki. Akademia rozpoczęła się około godziny 10:30 na WAT powitaniem przez Chrisa Anulunkora, głównego moderatora i koordynatora warsztatów. Następnie dzieci przedstawiały się indywidualnie, co sprzyjało nawiązywaniu znajomości między uczniami z różnych szkół. Wkrótce potem Chris Anulunkor wygłosił pierwszą prezentację zatytułowaną „Teraz my, dzieci, ratujemy świat!”.

Dzieci dowiedziały się o pochodzeniu Plant-for-the-Planet, misji i wizji fundacji, źródłach CO2, przyczynach globalnego ocieplenia, fotosyntezie, kryzysie klimatycznym, rozwiązaniach i globalnej sprawiedliwości. Następnie odbyła się sesja pytań i odpowiedzi moderowana przez wolontariusza Favoura Badu, ekologa i obrońcę klimatu. Nowi ambasadorzy byli bardzo ożywieni i chętnie odpowiadali na zadawane im pytania. Najwyraźniej wiele się nauczyli z prezentacji. Dzieci, które odpowiedziały na pytania, otrzymały również upominki, takie jak kalkulatory i zestawy matematyczne. Inni, którzy byli blisko, otrzymali dodatkowe zeszyty ćwiczeń.

Zrozumienie globalnej nierówności klimatycznej: Otwierająca oczy „gra światowa

Następnie dzieci miały przerwę na odpoczynek, a potem wróciły do sali na lunch. Po obiedzie dzieci zebrały się ponownie, aby dowiedzieć się o dystrybucji na świecie i globalnej sprawiedliwości w tak zwanej „World Game”. Zrozumiały, że na naszej planecie istnieją różne czynniki, które określają sprawiedliwość w kryzysie klimatycznym, takie jak populacja świata, bogactwo narodów, emisja dwutlenku węgla itp. Wyjaśniając dalej, zdali sobie sprawę, że zasoby te nie są równomiernie rozłożone i że niektóre narody są bardziej poszkodowane niż inne w tym sensie, że niektóre narody posiadają większość światowego dochodu, emitując ogromny procent węgla do atmosfery. Oznacza to po prostu, że te narody, które mają obfity kapitał, mają zasoby, aby dostosować się do kryzysu klimatycznego, podczas gdy biedniejsze narody ponoszą konsekwencje emisji bogatszych krajów. Niektórzy z uczestników przedstawili sugestie, jak osiągnąć sprawiedliwość, po tym jak moderator otworzył głos na przemyślenia i pytania.

Następnie uczestnicy przygotowali i przedstawili krótkie fragmenty prezentacji otwierającej, której wysłuchali rano. Przygotowali również prezentację przed dniem Akademii, która zadziwiła wszystkich obecnych. Wydawało się, że rozumieją już cel i misję uczynienia naszej planety lepszym miejscem. Byli bardzo zmotywowani i mieli nadzieję, że nadal będą pomagać Plant-for-the-Planet w realizacji jej wizji.

Sadzenie drzew dla zrównoważonej przyszłości i rozpowszechnianie wiadomości

Główny moderator wygłosił uwagę końcową, witając wszystkich dzieci do rodziny Plant-for-the-Planet jako ambasadorów i zachęcając je do rozpowszechniania wiadomości wśród swoich rodzin i przyjaciół w szkole. Dzieci były podekscytowane, gdy ogłosił, że wkrótce odbędzie się sesja sadzenia drzew, aby rozpocząć ich podróż sadzenia drzew.

Gdy dzieci opuściły salę konferencyjną około godziny 15:50, zrobiły zdjęcia grupowe i nawiązały kontakty z dziećmi z innych szkół. Zabierając nowych ambasadorów z powrotem do ich szkół, w każdej z nich zasadzono co najmniej 10 drzew gospodarczych, w tym Gmelinę, mango, pomarańcze i guawę. Dzieci nauczyły się sadzić i przesadzać drzewa. Nauczono je również, jakie środki należy podjąć, aby posadzone drzewa były zadbane, aby mogły rosnąć i żyć z pełnym potencjałem. Dzieci sadziły również drzewa samodzielnie. Dzieci zakończyły sadzenie wspaniałym okrzykiem bojowym Stop Talking, Start Planting!

Serdeczne podziękowania od Plant-for-the-Planet

Zobacz także

Akademia była możliwa dzięki zaangażowaniu i wsparciu technicznemu federalnego ministerstwa środowiska i Universal Basic Education Board Nigeria. Szczególne podziękowania należą się koordynatorowi programu Plant-for-the-Planet, Chrisowi Anulunkorowi i innym wolontariuszom, Nwankwo Johnowi, Favour Badu i Zikorze Chukwuwecie, którzy pomogli w organizacji i przekazywaniu wiedzy. Ogromne podziękowania należą się również nauczycielom, którzy towarzyszyli dzieciom w drodze do Akademii i z powrotem do ich szkół, prowadząc je przez całe wydarzenie.

Powiązane artykuły
Drzewa

Choroba parcha jabłoni i jej leczenie

Zobacz także …
Czytaj artykuł
Drzewa

Nasiona transformacji: Spostrzeżenia Tamary Cibulkovej na temat odbudowy lasów przez społeczność z Plant-for-Ghana

Zobacz także …
Czytaj artykuł
Drzewa

Przycinanie drzew a przycinanie

Zobacz także …
Czytaj artykuł
Newsletter
Bądź na bieżąco
Zapisz się na newsletter i otrzymuj nasze posty na skrzynkę mailową.